Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33636
Title: Профессионализм педагога: проблема диагностики
Other Titles: Professionalism of the teacher: the problem of diagnostics
Authors: Наумчик, В. Н.
Паздников, М. А.
Keywords: материалы конференций;педагог;профессионализм;творчество;teacher;professionalism;creativity
Issue Date: 2018
Publisher: БГУИР
Citation: Наумчик, В. Н. Профессионализм педагога: проблема диагностики / В. Н. Наумчик, М. А. Паздников // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challendes and developments : материалы IХ Международной научно-методической конференции, Минск, 1-2 ноября 2018 года / редкол. : В. А. Богуш [и др.]. – Минск : БГУИР, 2018. – С. 323 – 325.
Abstract: Работа посвящена проблеме формирования мастерства педагогических кадров. Обращено внимание на ненасильственный характер педагогической деятельности как залог ее успешности. Приведено определение ненасилия как методологического и педагогического принципа. Обращено внимание на диагностику профессиональных качеств педагога. Отмечены направления повышения качества подготовки педагогов высшей школы.
Alternative abstract: The work is devoted to the problem of forming the skill of pedagogical personnel. Attention is drawn to the non-violent nature of pedagogical activity as a pledge of its success. The definition of nonviolence as a methodological and pedagogical principle is given. Attention is paid to diagnostics of the teacher's professional qualities. Areas for improving the quality of training teachers of higher education are noted.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33636
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы IХ Международной научно-методической конференции (2018)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Naumchik_Professionalizm.PDF289.01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.