https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33708
Title: | The blended learning as a factor of development of psychological culture of future engineer |
Other Titles: | Смешанное обучение как фактор развития психологической культуры будущего инженера |
Authors: | Shershniova, T. V. Шершнѐва, Т. В. |
Keywords: | материалы конференций;psychological culture;eLearning technology;Blended Learning;психологическая культура;eLearning технология;Blended Learning |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | БГУИР |
Citation: | Shershniova, T. V. The blended learning as a factor of development of psychological culture of future engineer / T. V. Shershniova // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challendes and developments : материалы IХ Международной научно-методической конференции, Минск, 1-2 ноября 2018 года / редкол. : В. А. Богуш [и др.]. – Минск : БГУИР, 2018. – С. 519 – 521. |
Abstract: | Need of development of psychological culture of future expert is proved in article. It is pointed out inaccuracy of the decision on a psychology exception of curricula of training of engineers. The mixed training the author offers as an alternative minimization of humanitarian training of specialists, pointing to his obvious advantages. |
Alternative abstract: | В статье обосновывается необходимость развития психологической культуры будущего специалиста. Указывается на ошибочность решения об исключении психологии из учебных планов подготовки инженеров. Смешанное обучение автор предлагает в качестве альтернативы минимизации гуманитарной подготовки специалистов, указывая на его очевидные преимущества. |
URI: | https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/33708 |
Appears in Collections: | Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы IХ Международной научно-методической конференции (2018) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Shershniova_The.PDF | 369.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.