Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/38654
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKhabibullina, E. L.-
dc.contributor.authorSysoev, A. S.-
dc.date.accessioned2020-03-09T07:34:03Z-
dc.date.available2020-03-09T07:34:03Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKhabibullina, E. L. Forming Production Rules in Intelligent Transportation System to Control Traffic Flow / Elena L. Khabibullina, Anton S. Sysoev // Открытые семантические технологии проектирования интеллектуальных систем = Open Semantic Technologies for Intelligent Systems (OSTIS-2020) : сборник научных трудов / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. В. Голенков (гл. ред.) [и др.]. – Минск, 2020. – Вып. 4. – С. 317–322.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/38654-
dc.description.abstractThe paper describes an approach to remodel the capacity of high-speed transportation corridors segments. Tho proposed remodelling scheme is based on applying neural network model combining results of stochastic capacity estimation during congested and free-flow regimes. Based on the obtained model it is proposed to analyze the impact of factors affecting on the estimated capacity with the methods of Analysis of Finite Fluctuations. There is also presented scheme how to form production rules into intelligent transportation system based on the presented approaches.ru_RU
dc.language.isoenru_RU
dc.publisherБГУИРru_RU
dc.subjectматериалы конференцийru_RU
dc.subjectsemantic rulesru_RU
dc.subjectintelligent transportation systemru_RU
dc.subjecttraffic flowru_RU
dc.subjectneural networkru_RU
dc.subjectexpert systemru_RU
dc.titleForming Production Rules in Intelligent Transportation System to Control Traffic Flowru_RU
dc.title.alternativeПостроение семантических правил для управления транспортным потоком в интеллектуальной транспортной системеru_RU
dc.typeСтатьяru_RU
local.description.annotationВ статье приводится подход к математическому ремоделированию пропускной способности участков высокоскоростных транспортных коридоров. Предложенный метод основан на применении нейросетевой модели, сочетающий результаты оценки стохастической пропускной способности в период транспортного затора и свободного движения транспортных средств. Основываясь на полученной модели предлагается проводить анализ важности факторов, оказывающих влияние на оцененную пропускную способность с использованием методов анализа конечных изменений. Также на основании предлагаемых подходов представлена схема формирования продукционных правил в интеллектуальной транспортной системе.-
Appears in Collections:OSTIS-2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khabibullina_Forming.pdf248.8 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.