Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/44135
Title: Изменение гендерных стереотипов в рекламе
Other Titles: Changing gender stereotypes in advertising
Authors: Ширина, Е. И.
Фасевич, Я. И.
Keywords: материалы конференций;реклама;маркетинг;гендерные стереотипы;advertising;marketing;gender stereotypes
Issue Date: 2021
Publisher: БГУИР
Citation: Ширина, Е. И. Изменение гендерных стереотипов в рекламе / Е. И. Ширина, Я. И. Фасевич // Проблемы экономики и информационных технологий : сборник тезисов и статей докладов 57-ой научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов БГУИР, Минск, 19-21 апреля 2021 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники. – Минск, 2021. – С. 150–152.
Abstract: В статье рассматриваются некоторые вопросы о изменении гендерных ролей в рекламе, анализируются основные тенденции и особенности гендерных паттернов в рекламе. Исследование взаимосвязи между стереотипными представлениями гендерных ролей в рекламе и гендерными ролями в обществе затрагивает некоторые проблемы взаимодействия рекламы и общества.
Alternative abstract: The article discusses some questions about changing gender roles in advertising, analyzes the main trends and features of gender patterns in advertising. The study of the relationship between stereotyped representations of gender roles in advertising and gender roles in society touches upon some of the problems of interaction between advertising and society
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/44135
Appears in Collections:Проблемы экономики и информационных технологий : материалы 57-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shirina_Izmeneniye.pdf175.15 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.