Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/45913
Title: Развитие творческого потенциала обучающихся путем использования открытых заданий на занятиях по английскому языку
Other Titles: Students’ creative potential development through the use of open-ended assignments at English lessons
Authors: Клокова, А. Г.
Keywords: публикации ученых;эвристическое обучение;открытое задание;творческая деятельность;heuristic learning;open-ended assignment;creative activity
Issue Date: 2021
Publisher: Национальный институт образования
Citation: Клокова, А. Г. Развитие творческого потенциала обучающихся путем использования открытых заданий на занятиях по английскому языку / А. Г. Клокова // Веснiк адукацыi = Вестник образования. – 2021. – № 4. – С. 16 –20.
Abstract: В статье описывается занятие, построенное с учетом основных принципов эвристического обучения. Главным этапом такого занятия является выполнение открытого задания, в результате чего каждый обучающийся создает свой субъективный образовательный продукт. В этом состоит суть эвристической деятельности, обеспечивающей самореализацию учащихся.
Alternative abstract: The article describes a lesson based on the basic principles of heuristic learning. The main stage of such a lesson is the implementation of an open-ended assignment, as a result of which each student creates his/her own subjective educational product. This is the essence of heuristic activities that ensure students’ self-realization.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/45913
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klokova_Razvitiye.pdf260.78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.