Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46256
Title: Гуманистические аспекты организации инклюзивного образования
Other Titles: Humanistic aspects of the organization of inclusive education
Authors: Баранова, А. С.
Keywords: материалы конференций;инклюзивное образование;гуманизм;специальная педагогика;inclusive education;humanism;special pedagogy
Issue Date: 2021
Publisher: БГУИР
Citation: Баранова, А. С. Гуманистические аспекты организации инклюзивного образования / Баранова А. С. // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями : сборник статей IV Международной научно-практической конференции, Минск, 9–10 декабря 2021 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: А. А. Охрименко [и др.]. – Минск, 2021. – С. 35–39.
Abstract: В статье рассматриваются гуманистические аспекты организации инклюзивного образования, которые заключаются в профилактике, лечении физических дефектов, обучении речи и профессиональным навыкам, которые развивают личность, способствуют приобретению профессии. Гуманистические принципы организации инклюзивного обучения будут способствовать его оптимизации и совершенствованию.
Alternative abstract: The article examines the humanistic aspects of the organization of inclusive education, which consist in the prevention, treatment of physical defects, teaching speech and professional skills that develop personality, contribute to the acquisition of a profession. The humanistic principles of organizing inclusive education will contribute to its optimization and improvement.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46256
Appears in Collections:Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Baranova_Gumanisticheskie.pdf554.6 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.