Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46694
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКунцевич, О. Ю.-
dc.date.accessioned2022-02-16T06:33:54Z-
dc.date.available2022-02-16T06:33:54Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКунцевич, О. Ю. Красота математики: взгляд философов и педагогов / О. Ю. Кунцевич // Дидактика математики: проблемы и исследования : международный сборник научных работ / Донецкий национальный университет. – Донецк, 2021. – Вып. 54. – С. 34–40.ru_RU
dc.identifier.urihttps://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/46694-
dc.description.abstractВ статье рассматриваются позиции ученых философов и педагогов на определение понятия «красота математики», выделяются аспекты категории «эстетический потенциал математики», даются их характеристики. Приводятся примеры математических заданий, обеспечивающих элементы эстетического воспитания в школе, которые возможно включить в работу на уроках математики в процессе изучения соответствующих тем, или использовать на факультативных занятиях. Также указываются направления реализации данных аспектов в высших учебных заведениях.ru_RU
dc.language.isoruru_RU
dc.publisherДонецкий национальный университетru_RU
dc.subjectпубликации ученыхru_RU
dc.subjectматематикаru_RU
dc.subjectмежпредметные связиru_RU
dc.subjectкультурологический подходru_RU
dc.subjectэстетическая культураru_RU
dc.subjectmathematicsru_RU
dc.subjectculturological approachru_RU
dc.subjectaesthetic cultureru_RU
dc.subjectintersubject connectionsru_RU
dc.titleКрасота математики: взгляд философов и педагоговru_RU
dc.title.alternativeBeauty of mathematics: philosophers’ and educators’ viewru_RU
dc.typeСтатьяru_RU
local.description.annotationThis article examines the positions of scientists-philosophers and scientists-educators on the definition of the concept of «beauty of mathematics», highlights the aspects of the category «aesthetic potential of mathematics», gives their characteristics. Examples of mathematical tasks that provide the formation of elements of aesthetic education at school are given, which can be included in the work in mathematics lessons in the process of studying relevant topics, or used in optional lessons. The directions for the implementation of these aspects in higher educational institutions are also indicated. The analysis of the concept of «beauty of mathematics» from the position of teachers and philosophers allowed us to formulate the provisions that have practical application in the real educational process: the beauty of mathematics is due to two aspects underlying it – internal and external, and the beauty of mathematics is realized through the use of mathematical apparatus in various types of art, humanities and the study of laws, phenomena and objects of reality.-
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuntsevich_Krasota.pdf832.82 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.