Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48788
Title: Моделирование процесса обучения в контексте адаптивных образовательных технологий (на примере дисциплины «Базы данных»)
Other Titles: Modeling the learning process of adaptive educational technologies (on the example for discipline «Databases»)
Authors: Кунцевич, О. Ю.
Keywords: публикации ученых;адаптивные технологии;информационно-коммуникативные технологии;adaptive technologies;information and communication technologies
Issue Date: 2022
Publisher: Донецкий национальный университет
Citation: Кунцевич, О. Ю. Моделирование процесса обучения в контексте адаптивных образовательных технологий (на примере дисциплины «Базы данных»)=Modeling the learning process of adaptive educational technologies (on the example for discipline «Databases») / О. Ю. Кунцевич // Дидактика математики: проблемы и исследования : Международный сборник научных работ. – 2022. – № 55. – С. 76 – 81. – DOI : 10.24412/2079-9152-2022-55-76-81.
Abstract: В работе рассматриваются возможности адаптивного обучения, его реализация совместно с традиционным образовательным процессом. Проводится обзор исследований по вопросам реализации адаптивных технологий в образовательном процессе, инклюзивном образовании, а также повышение эффективности обучения в его применении с использованием информационно-коммуникативных технологий. Описываются методические аспекты внедрения адаптивного обучения на примере дисциплины «Базы данных», реализующегося для студентов вечерней и заочной форм получения высшего образования, интегрированного со средним специальным образованием. Приводится алгоритм изучения темы «Программируемые объекты в СУБД SQL Server» в контексте реализации элементов адаптивных образовательных технологий.
Alternative abstract: The paper considers the possibilities of adaptive learning, its implementation in conjunction with the traditional educational process. Review of studies on the implementation of adaptive technologies in the educational process, inclusive education, as well as improving the effectiveness of training in its application using information and communication technologies is being carried out. The methodological aspects of the introduction of adaptive learning are described on the example of the discipline «Databases», which is implemented for students of evening and correspondence forms of higher education, integrated with secondary specialized education. An algorithm for studying the topic «Programmable objects in SQL Server DBMS» is given in the context of the implementation of elements of adaptive educational technologies.
The paper considers the possibilities of adaptive learning, its implementation in conjunction with the traditional educational process. Review of studies on the implementation of adaptive technologies in the educational process, inclusive education, as well as improving the effectiveness of training in its application using information and communication technologies is being carried out. The methodological aspects of the introduction of adaptive learning are described on the example of the discipline «Databases», which is implemented for students of evening and correspondence forms of higher education, integrated with secondary specialized education. An algorithm for studying the topic «Programmable objects in SQL Server DBMS» is given in the context of the implementation of elements of adaptive educational technologies.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/48788
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuntsevich_Modelirovaniye.pdf861.93 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.