Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/50630
Title: Проблемно-ориентированный подход к синтезу математики и философии в педагогической инноватике
Other Titles: Problem-oriented approach to synthesis of mathematics and philosophy in pedagogical innovation
Authors: Михайлова, Н. В.
Keywords: публикации ученых;педагогические инновации;проблемно-ориентированный подход;математика;философия
Issue Date: 2023
Publisher: АЛМАВЕСТ
Citation: Михайлова, Н. В. Проблемно-ориентированный подход к синтезу математики и философии в педагогической инноватике = Problem-oriented approach to synthesis of mathematics and philosophy in pedagogical innovation / Н. В. Михайлова // Alma mater (Вестник высшей школы). – 2023. – № 2. – С. 10–15.
Abstract: В работе показано, что инновационную деятельность в математическом образовании можно рассматривать как творческий процесс реализации методологических и технологических новшеств с целью повышения его эффективности, которая прежде всего отражает творческий потенциал самого преподавателя математики. Инновации в системе математической подготовки студентов инженерных специальностей опираются на концептуальное содержание проблемно ориентированного подхода к синтезу математикии философии, который в философии математического образования становится важнейшей методологической составляющей качества педагогических инноваций образовательного процесса.
Alternative abstract: The paper shows that innovation in mathematics education can be seen as a creative process of implementing methodological and technological innovations to improve its effectiveness, which primarily reflects the creative potential of the teacher of mathematics. Innovations in the system of mathematical training of engineering students are based on the conceptual content of the problem-oriented approach to the synthesis of mathematics and philosophy, which in the philosophy of mathematical education becomes the most important methodological component of the quality of pedagogical innovations of the educational process.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/50630
DOI: https://doi.org/10.20339/AM.02-23.010
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mihailova_Problemno_orientirovannii.pdf326.75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.