Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/51877
Title: Использование Big Data and advanced analytics, а также Data science для оптимизации производственных и бизнес решений в сфере розничной торговли
Other Titles: Powering Big Data and advanced analytics, and data science to optimize manufacturing and business decisions in retail
Authors: Шкор, О. Н.
Котович, Э. В.
Keywords: материалы конференций;розничная торговля;розничная аналитика;маркетинг
Issue Date: 2023
Publisher: БГУИР
Citation: Шкор, О. Н. Использование Big Data and advanced analytics, а также Data science для оптимизации производственных и бизнес решений в сфере розничной торговли / О. Н. Шкор, Э. В. Котович // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей IX Международной научно-практической конференции, Минск, 17–18 мая 2023 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2023. – С. 454-458.
Abstract: Данная статья содержит в себе комплексное описание применения технологий BIG DATA and Advanced Analytics, а также Data Science для достижения определённых целей в сфере розничной торговли. Big Data способна оптимизировать многие бизнес-процессы, в том числе, способствовать решению маркетинговых вопросов, связанных с изучением поведения потребителей, проведением сегментации клиентов, организацией визуализации данных в удобной форме, построение прогнозов и оценка рыночной ситуации, повышение лояльности потребителей и уменьшение их оттока. В статье также приведены примеры успешного применения данных инструментов крупнейшими ритейл-компаниями.
Alternative abstract: This article contains a comprehensive description of the use of BIG DATA and Advanced Analytics technologies, as well as Data Science, to achieve certain goals in the retail industry. BIG DATA is able to optimize many business processes, including helping to solve marketing issues related to studying consumer behavior, customer segmentation, organizing data visualization in a convenient form, building forecasts and assessing the market situation, increasing consumer loyalty and reducing their churn. The article also provides examples of the successful use of these tools by the largest retail companies.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/51877
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shkor_Ispolzovanie.pdf644.01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.