Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52075
Title: Использование технологии Big Data для отслеживания и контроля успеваемости учащихся
Other Titles: Using Big Data technology to track and monitor student progress
Authors: Чаплинский, А. О.
Нестеренков, С. Н.
Скиба, И. Г.
Keywords: материалы конференций;большие данные;анализ данных
Issue Date: 2023
Publisher: БГУИР
Citation: Чаплинский, А. О. Использование технологии Big Data для отслеживания и контроля успеваемости учащихся / А. О. Чаплинский, С. Н. Нестеренков, И. Г. Скиба // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей IX Международной научно-практической конференции, Минск, 17–18 мая 2023 г. : в 2 ч. Ч. 2 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2023. – С. 309-312.
Abstract: Данная статья рассматривает возможности использования технологии Big Data в образовании для отслеживания и контроля успеваемости учащихся. Описывается, как анализ больших объемов данных, сгенерированных в процессе обучения, может помочь выявить закономерности и тенденции в успеваемости учащихся, а также определить причины успехов и неудач. Обсуждаются практические преимущества применения этой технологии, в том числе возможность своевременного реагирования на проблемы и помощи учащимся в достижении лучших результатов.
Alternative abstract: The use of Big Data technology in education for tracking and monitoring student performance is a promising tool for improving the quality of education and increasing student achievement. The analysis of large amounts of data generated during the learning process can help to identify patterns and trends in student achievement, as well as determine the causes of success and failure. This, in turn, allows teachers and parents to timely respond to problems and help students achieve better results. However, to fully leverage the potential of Big Data technology, ethical and legal aspects must be considered, and data security and privacy must be ensured. The use of Big Data technology in education has the potential to revolutionize the way we approach teaching and learning, but it also raises important ethical and legal concerns.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/52075
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chaplinskii_Ispolzovanie.pdf906.32 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.