Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53555
Title: Разработка факультативных академических дисциплин для обеспечения индивидуальных траекторий развития: курсы “Академическое письмо” и “Письменная деловая коммуникация”
Other Titles: Developing optional educational courses for the provision of individual development trajectories: courses “Academic writing” and “Business written communication”
Authors: Петрова, В. В.
Креер, М. Я.
Keywords: материалы конференций;образовательный процесс;образовательные выборы;академические потребности;профессиональные потребности
Issue Date: 2023
Publisher: Издательство СПбГЭТУ «ЛЭТИ»
Citation: Петрова, В. В. Разработка факультативных академических дисциплин для обеспечения индивидуальных траекторий развития: курсы “Академическое письмо” и “Письменная деловая коммуникация” = Developing optional educational courses for the provision of individual development trajectories: courses “Academic writing” and “Business written communication” / В. В. Петрова, М. Я. Креер // Современное образование: содержание, технологии, качество : материалы XXIX международной научно-методической конференции, Санкт-Петербург, 19 апреля 2023 г. / Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет «ЛЭТИ» им. В.И. Ульянова (Ленина). – Санкт-Петербург, 2023. – С. 455–458.
Abstract: Рассматриваются проблемы и методы предоставления обучаемым образовательного выбора и возможностей его осуществления в контексте индивидуализации и персонализации образовательного процесса. Одним из методов расширения образовательного выбора является предоставление обучаемым факультативных и элективных курсов, составленных в дополнение к курсам обязательной образовательной программы. Описывается процесс анализа академических и профессиональных потребностей студентов для обоснования необходимости введения курсов “Академическое письмо” и “Деловая корреспонденция” для студентов технических специальностей.
Alternative abstract: The article considers the issues and ways of providing students with the possibilities of educational choice in the context of individualization and personalization of the educational process. The possibilities of the educational choice can be expanded by providing students with optional courses developed on the basis of compulsory courses run at a HEI. The authors describe the process of analysing the students' academic and future professional needs to prove the necessity of developing courses in “Academic writing” and “Business written communication” for the students of technical majors.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53555
Appears in Collections:Современное образование: содержание, технологии, качество (2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petrova_Razrabotka.pdf535.9 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.