Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54776
Title: Использование анализа данных для оптимизации учебного процесса: оценка студентами интересности и полезности деловых игр
Other Titles: Using data analysis to optimize the learning process: students' assessment of the interest and usefulness of business games
Authors: Мустафина, Н. И.
Плаксин, М. А.
Keywords: материалы конференций;информационные технологии;технологии программирования;разработка программных систем;учебный процесс
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Мустафина, Н. И. Использование анализа данных для оптимизации учебного процесса: оценка студентами интересности и полезности деловых игр = Using data analysis to optimize the learning process: students' assessment of the interest and usefulness of business games / Н. И. Мустафина, М. А. Плаксин // BIG DATA и анализ высокого уровня = BIG DATA and Advanced Analytics : сборник научных статей X Международной научно-практической конференции, Минск, 13 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: В. А. Богуш [и др.]. – Минск, 2024. – С. 457–469.
Abstract: Предлагается анализ накопленного в течение шести лет набора данных об отношении нескольких сот студентов двух пермских вузов (филиала Высшей школы экономики и госуниверситета) к включению в учебный процесс деловых игр и компьютерных тренажеров. Оценка является стабильно высокой. Эффективность игровых форм оценивается выше, чем традиционных лекционно-практических. Оценка мало зависит от таких факторов как год обучения, аудиторная или дистанционная форма игры и др.
Alternative abstract: An analysis of a dataset accumulated over six years on the attitude of several hundred students of two Perm universities (a branch of the Higher School of Economics and a state university) towards the inclusion of business games and computer simulators in the educational process is proposed. The score is consistently high. The effectiveness of game forms is rated higher than traditional lecture-practical ones. The assessment depends little on factors such as the year of study, classroom or distance form of the game, etc.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54776
Appears in Collections:BIG DATA and Advanced Analytics = BIG DATA и анализ высокого уровня : сборник научных статей : в 2 ч. (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mustafina_Ispol'zovanie.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.