Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54902
Title: Образовательный потенциал цифровых платформ и информационно-коммуникационных технологий в техническом вузе при обучении физике
Other Titles: Educational potential of digital platforms and information and communication technologies in a technical university in teaching physics
Authors: Ташлыкова-Бушкевич, И. И.
Жуковский, П. Н.
Диско, А. Д.
Градович, А. В.
Богатов, И. И.
Сидорук, И. С.
Сикорский, З. А.
Конода, М. А.
Keywords: материалы конференций;информационно-коммуникационные технологии;педагогические технологии;интерактивные образовательные приложения
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Образовательный потенциал цифровых платформ и информационно-коммуникационных технологий в техническом вузе при обучении физике = Educational potential of digital platforms and information and communication technologies in a technical university in teaching physics / И. И. Ташлыкова-Бушкевич [и др.] // Инженерное образование в цифровом обществе : материалы Международной научно-методической конференции, Минск, 14 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 2 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Е. Н. Шнейдеров [и др.]. – Минск, 2024. – С. 42–46.
Abstract: Рассмотрены факторы, влияющие на повышение мотивации студентов к изучению курса физики в условиях организации аудиторно-внеаудиторной работы с использованием в образовательном процессе социальных сетей/ мессенджеров и информационно-коммуникационных технологий. Применение перспективных педагогических технологий на основе проблемно-эвристического подхода в рамках образовательного проекта «Эвристика в физике» («ЭвФ») обеспечивает значительный рост заинтересованности студентов в учебе и повышение уровня вовлеченности в изучение физики. Дополнительно представлен анализ эффективности использования интерактивных образовательных приложений и онлайн-ресурсов для улучшения понимания сложных физических понятий/явлений и стимулирования самостоятельного изучения материала.
Alternative abstract: The factors influencing the increase in students’ motivation to study a physics course in the conditions of organization of classroom and extracurricular work of students using social networks/messengers and information and communication technologies in the educational process are considered. The application of cutting edge pedagogical technologies based on the problem-heuristic ap proach within the framework of the educational project “Heuristics in Physics” (“HiP”) provides a significant increase in the students’ interest in learning and the level of their involvement in the study of physics. Additionally, an analysis of the effectiveness of using interactive educational applications and online resources to improve the understanding of complex physical concepts/ phenomena and encourage independent study of the material is presented.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54902
Appears in Collections:Инженерное образование в цифровом обществе (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tashlykova-Bushkevich_Educational_potential.pdf588.09 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.