Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54960
Title: Adaptive learning: an integral factor in the efficiency of the educational process
Other Titles: Адаптивное обучение – неотъемлемый фактор эффективности учебного процесса
Authors: Levin, S. M.
Isakova, А. I.
Keywords: материалы конференций;инженерное образование;traditional learning;higher education;statistical analysis;individualized learning
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Levin, S. M. Adaptive learning: an integral factor in the efficiency of the educational process = Адаптивное обучение – неотъемлемый фактор эффективности учебного процесса / S. M. Levin, А. I. Isakova // Инженерное образование в цифровом обществе : материалы Международной научно-методической конференции, Минск, 14 марта 2024 г. : в 2 ч. Ч. 1 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: Е. Н. Шнейдеров [и др.]. – Минск, 2024. – С. 266–269.
Abstract: This article explores issues related to the adaptive learning of students in higher education institutions, presenting the main characteristics of both traditional and contemporary educational paradigms. It describes the latter’s advantages in the context of the dynamic changes of the modern world and, specifically, the demands on the process and outcomes of higher education. In discussing modern learning concepts, those foundational to adaptive learning are examined separately. The authors provide a description, objectives, methods, and results of a study conducted as an experiment with first-year undergraduate students. The results are assessed in the conclusion, and recommendations for their practical application are presented.
Alternative abstract: В статье рассматриваются вопросы адаптивного обучения студентов высших образовательных учреждений, приводятся основные характеристики традиционной и современной образовательных парадигм. Описываются преимущества последних в свете динамических изменений современного мира и, в частности, требований к процессу и результатам высшего образования. В рамках обсуждения современных концепций обучения отдельно рассматриваются те из них, которые лежат в основе адаптивного обучения. Авторы приводят описание, цели, методы и результаты исследования, проведённого в форме эксперимента с учащимися первого курса программы бакалавриата. В части выводов приводится оценка полученных результатов и рекомендации для их практического применения.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/54960
Appears in Collections:Инженерное образование в цифровом обществе (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levin_Adaptive.pdf307.49 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.