Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58333
Title: Эргономика и дизайн интерфейсов электронных образовательных ресурсов для инклюзивного образования
Other Titles: Ergonomics and design of interfaces of electronic educational resources for inclusive education
Authors: Казак, Т. В.
Василькова, А. Н.
Keywords: публикации ученых;инклюзивное образование;психология безопасности;интерфейс;образовательные ресурсы
Issue Date: 2024
Publisher: Авиационный Вестник Белорусской государственной Академии авиации
Citation: Казак, Т. В. Эргономика и дизайн интерфейсов электронных образовательных ресурсов для инклюзивного образования = Ergonomics and design of interfaces of electronic educational resources for inclusive education / Т. В. Казак, А. Н. Василькова // Авиационный Вестник Белорусской государственной Академии авиации. – 2024. – № 10. – С. 60 – 63.
Abstract: Инклюзивное образование в контексте современного общества рассматривается как один из приоритетов социальной сферы. Цифровизация всех слоев жизни человека накладывает на вопросы проектирования пользовательских интерфейсов особые условия. Эргономические характеристики пользовательского интерфейса неразрывно связаны с психофизиологическими особенностями пользователя. Распознавание визуальной информации у различных людей происходит по-разному. Различия восприятия пользовательского интерфейса требуют от разработчиков более детального и тщательного проектирования с учетом целевой аудитории и разнообразных деталей в дизайне и композиции. Интерфейсы любого приложения должны быть эргономичны и учитывать физиологические и психологические факторы различных групп людей.
Alternative abstract: Inclusive education in the context of modern society is considered as one of the priorities of the social sphere. Digitalization of all layers of human life imposes special conditions on the design of user interfaces. The ergonomic characteristics of the user interface are inextricably linked with the psychophysiological characteristics of the user. Recognition of visual information occurs differently in different people. Differences in the perception of the user interface require developers to design in more detail and carefully, taking into account the target audience and various details in design and composition. The interfaces of any application must be ergonomic and take into account the physiological and psychological factors of different groups of people.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58333
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vasilkova_EHrgonomika.pdf712.88 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.