Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58525
Title: Оценка цифровой зрелости сбытовых каналов белорусских субъектов хозяйствования
Other Titles: Sales Channels Digital Maturity Evaluation of Belarusian Business Entities
Authors: Аксеневич, А. М.
Keywords: цифровая трансформация;цифровая зрелость;логистика;послепродажное обслуживание
Issue Date: 2024
Publisher: БГУИР
Citation: Аксеневич, А. М. Оценка цифровой зрелости сбытовых каналов белорусских субъектов хозяйствования = Sales Channels Digital Maturity Evaluation of Belarusian Business Entities / А. М. Аксеневич // Цифровая трансформация. – 2024. – Т. 30, № 4. – С. 5–11.
Abstract: На основе разработанной методики проведена оценка уровня цифровой зрелости сбытовых каналов белорусских субъектов хозяйствования на национальном уровне. Это позволило выявить степень цифровизации белорусских товаропроводящих сетей как в целом, так и в разрезе выделенных компонентов («маркетинг и продажи», «логистика и послепродажное обслуживание», «платежи», «управление данными»). Цифровизация сбытовых каналов находится на этапе стандартизации с постепенным внедрением цифровых технологий в процессы товародвижения. Что касается компонентов «логистика и послепродажное обслуживание» и «управление данными», их уровень цифровизации характеризуется внедрением и началом использования базовых цифровых технологий (этап адаптации). По результатам оценки определены основные точки приложения усилий со стороны правительства, что позволит разработать грамотную государственную политику по цифровой трансформации торговли.
Alternative abstract: Based on the developed methodology, the level of digital maturity of sales channels of Belarusian business entities at the national level was assessed. This made it possible to identify the level of digitalization of Belarusian distribution networks both in general and in the context of the selected components (“marketing and sales”, “logistics and after-sales service”, “payments”, “data management”). Digitalization of sales channels is at stage of the standardization with the gradual introduction of digital technologies into the processes of goods distribution. As for the components “logistics and after-sales service” and “data management”, their level of digitalization is characterized by the introduction and start of using basic digital technologies.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/58525
DOI: http://dx.doi. org/10.35596/1729-7648-2024-30-4-5-11
Appears in Collections:Том 30, № 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aksenevich_Ocenka.pdf277.72 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.