Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59604
Title: Цифровизация образования и EdTech как фактор экономического развития в условиях евразийской интеграции
Other Titles: Digitalization of education and EdTech as a factor of economic development in the context of eurasian integration
Authors: Жданович, О. В.
Keywords: цифровая трансформация;цифровизация;Евразийский экономический союз;онлайн-образование;цифровая экономика;стейкхолдеры;глобальный индекс инноваций
Issue Date: 2025
Publisher: БГУИР
Citation: Жданович, О. В. Цифровизация образования и EdTech как фактор экономического развития в условиях евразийской интеграции = Digitalization of education and EdTech as a factor of economic development in the context of eurasian integration / О. В. Жданович // Цифровая трансформация. – 2025. – Т. 31, № 1. – С. 13–21.
Abstract: Рассмотрены основные концепции, направления и факторы развития цифровизации образовательных услуг в государствах-членах Евразийского экономического союза. Дана оценка влияния цифрового образования и онлайн-обучения на экономическое развитие этих государств. Сделан прогноз роста количества интернет-пользователей до 2026 г., поскольку он может являться важным индикатором для последующего анализа динамики рынка онлайн-образования. Проведен корреляционно-регрессионный анализ факторов, влияющих на онлайн-образование в России, определены уровень и характер взаимосвязи между ВВП на душу населения и факторами, влияющими на развитие российского онлайн-образования, что позволило сделать вывод о перспективах данного сегмента.
Alternative abstract: The article considers the main concepts, directions and factors of the development of educational services digitalization in the member states of the Eurasian Economic Union. The impact of digital education and online learning on the economic development of these states is assessed. A forecast of the growth in the number of Internet users until 2026 is made, since it can be an important indicator for the subsequent analysis of the dynamics of the online education market. A correlation and regression analysis of the factors influencing online education in Russia is carried out, the level and the nature of the relationship between GDP per capita and the factors in fluencing the development of Russian online education are determined, which allows to draw a conclusion about the prospects of this segment.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59604
DOI: http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2025-31-1-13-21
Appears in Collections:Том 31, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZHdanovich_Сifrovizaciya.pdf512.31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.