Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60076
Title: Факторы повышения качества обучения иностранному языку студентов технического университета
Other Titles: Factors for increasing the quality of foreign language teaching to technical university students
Authors: Соколова, М. А.
Козинец, Л. А.
Keywords: публикации ученых;студенты технического университета;иностранный язык;качество обучения
Issue Date: 2025
Publisher: Белорусский государственный педагогический университет имени Максима Танка
Citation: Соколова, М. А. Факторы повышения качества обучения иностранному языку студентов технического университета = Factors for increasing the quality of foreign language teaching to technical university students / М. А. Соколова, Л. А. Козинец // Весці БДПУ. Серыя 1, Педагогіка. Псіхалогія. Філалогія. – 2025. – № 1. – С. 11–15.
Abstract: В статье раскрывается проблема повышения качества обучения иностранному языку студентов технического университета. Авторы анализируют научные подходы к трактовке понятия «качество обучения», определяют преграды на пути обеспечения качественного преподавания иностранного языка будущим специалистам технической сферы. Акцентируют внимание на факторах повышения качества обучения иностранному языку будущих инженеров и программистов в условиях цифровой революции: выявление базового уровня знаний первокурсников технического университета по иностранному языку; усиление практикоориентированности содержания дисциплины «Иностранный язык»; создание условий для повышения профессиональной компетентности преподавателей; использование в образовательном процессе университета инновационного педагогического опыта; разработка программ обучения иностранному языку на основе системного применения современных образовательных технологий.
Alternative abstract: The article reveals the problem of improving the quality of teaching a foreign language to students of a technical university. The authors analyze scientific approaches to the interpretation of the concept of «quality of education», identify obstacles to providing high-quality teaching of a foreign language to future specialists in the technical field. They focus on the factors of improving the quality of foreign language teaching for future engineers and programmers in the context of the digital revolution: identifying the basic level of knowledge of first-year technical university students in a foreign language; strengthening the practice-oriented content of the discipline «Foreign language»; creating conditions for improving the professional competence of teachers; using innovative pedagogical experience in the educational process of the university; developing foreign language teaching programs based on the systematic application of modem educational technologies. Keywords: students of technical university, foreign language, quality of education, factors for improving the quality of education.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60076
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sokolova_Faktory.pdf3.34 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.