Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60554
Title: Сознание человека как объект социально-гуманитарных технологий, рекламы и пиар-манипуляций
Other Titles: Human consciousness as an object of socio-humanitarian technologies, advertising and PR manipulations
Authors: Морозова, А. Н.
Keywords: материалы конференций;социогуманитарные технологии;манипуляции
Issue Date: 2025
Publisher: БГУИР
Citation: Морозова, А. Н. Сознание человека как объект социально-гуманитарных технологий, рекламы и пиар-манипуляций = Human consciousness as an object of socio-humanitarian technologies, advertising and PR manipulations / А. Н. Морозова // Компьютерные системы и сети : материалы 61-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов, Минск, 22–26 апреля 2025 г. / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники. – Минск, 2025. – С. 495–497.
Abstract: В статье рассматриваются механизмы воздействия на человеческое сознание с помощью современных социально-гуманитарных технологий, в частности рекламы и PR. Анализируется феномен манипуляции сознанием и подчеркивается актуальность философского осмысления данной проблематики в условиях цифровой эпохи.
Alternative abstract: This paper examines the mechanisms of influence on human consciousness through modern socio-humanitarian technologies, including advertising and public relations. It explores how manipulative strategies affect individual autonomy, critical thinking, and moral responsibility, emphasizing the need for philosophical reflection in the digital age.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/60554
Appears in Collections:Компьютерные системы и сети : материалы 61-й научной конференции аспирантов, магистрантов и студентов : сборник статей (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Morozova_Soznanie.pdf591.06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.