Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/61881
Title: Развитие виртуальных анатомических лабораторий на примере практики в медицинском образовании
Other Titles: Development of virtual anatomy laboratories in practice in medical education
Authors: Нан Вэньли
Козлова, Е. И.
Keywords: цифровая трансформация;иммерсивные технологии;сценарии;пространственные модели
Issue Date: 2025
Publisher: БГУИР
Citation: Шан Вэньли. Развитие виртуальных анатомических лабораторий на примере практики в медицинском образовании = Development of virtual anatomy laboratories in practice in medical education / Шан Вэньли, Е. И. Козлова // Цифровая трансформация. – 2025. – Т. 31, № 3. – С. 76–83.
Abstract: Рассмотрены аспекты применения иммерсивных технологий при создании виртуальной анатомической студенческой лаборатории, такие как разработка и оптимизация пространственных моделей, практическая реализация системы и перспективы на будущее. Предложены рекомендации по дальнейшему совершенствованию и оптимизации виртуальных анатомических лабораторий, отмечены перспективы применения технологий виртуальной реальности в медицинском образовании и клинической практике.
Alternative abstract: The aspects of using immersive technologies in creating a virtual anatomical student laboratory are considered, such as the development and optimization of spatial models, practical implementation of the system and future prospects. Recommendations for further improvement and optimization of virtual anatomical laboratories are proposed, and the prospects for using virtual reality technologies in medical education and clinical practice are noted.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/61881
DOI: http://dx.doi.org/10.35596/1729-7648-2025-31-3-76-83
Appears in Collections:Том 31, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SHan_Vyn'li_Razvitie.pdf493.98 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.