Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/41968
Title: Роль философского знания в формировании soft-skills в высшем техническом образовании
Other Titles: The role of philosophical knowledge in the formation of soft-skills in higher technical education
Authors: Ратникова, И. М.
Keywords: материалы конференций;soft-skills;высшее техническое образование;философия;коммуникативная рациональность;мягкие навыки;higher technical education;philosophy;communicative rationality
Issue Date: 2020
Publisher: БГУИР
Citation: Ратникова, И. М. Роль философского знания в формировании soft-skills в высшем техническом образовании / Ратникова И. М. // Высшее техническое образование : проблемы и пути развития = Engineering education: challendes and developments : материалы Х Международной научно-методической конференции, Минск, 26 ноября 2020 года / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники. – Минск : БГУИР, 2020. – С. 209–212.
Abstract: В статье раскрыто значение soft-skills в профессиональном становлении личности, показана роль философских наук в формировании soft-skills в современном техническом университете, эксплицирована сущностная основа коммуникативной компетенции посредством теоретической реконструкции концепции Ю. Хабермаса.
Alternative abstract: The importance of soft-skills in the professional development of a person is analyzed in this article, the role of philosophical sciences in the formation of soft-skills in a modern technical university is shown, the essential basis of communicative competence is explicated through the theoretical reconstruction of the concept of J. Habermas.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/41968
Appears in Collections:Высшее техническое образование: проблемы и пути развития : материалы Х Международной научно-методической конференции (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ratnikova_Rol.pdf267.81 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.