Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53476
Title: Исследование возможностей активизации инновационной и предпринимательской деятельности обучающихся при переходе учреждений высшего образования к модели «Университет 3.0»
Other Titles: The Investigation of the Possibilities of Active Innovative and Entrepreneurial Students’ Activity during the Transition of Universities to the “University 3.0” Model
Authors: Марахина, И. В.
Keywords: публикации ученых;высшее образование;образовательный процесс;университет 3.0;инновационная деятельность;предпринимательство
Issue Date: 2023
Publisher: БИП -Университет права и социально-информационных технологий
Citation: Марахина, И. В. Исследование возможностей активизации инновационной и предпринимательской деятельности обучающихся при переходе учреждений высшего образования к модели «Университет 3.0» = The Investigation of the Possibilities of Active Innovative and Entrepreneurial Students’ Activity during the Transition of Universities to the “University 3.0” Model / И. В. Марахина // Сацыяльна-эканамiчныя i прававыя даследаваннi. – 2023. – № 2(72). – С. 124–133.
Abstract: В условиях перехода учреждений высшего образования к модели «Университет 3.0» большая роль отводится активизации инновационной и предпринимательской деятельности обучающихся. В БГУИР активно ведется работа по переходу к такой модели: в статье приводится ряд уже реали зованных мероприятий. Для выявления возможностей дальнейшего развития на пути становления модели «Университет 3.0» проведено анкетирование студентов и магистрантов. В исследовании обосновывается наличие высокого инновационного и предпринимательского потенциала обучающихся, выявлены факторы, которые препятствуют и способствуют инновационной и предпринимательской деятельности обучающихся, а также сформированы рекомендации для активизации инновационной и предпринимательской деятельности обучающихся. Предложенные мероприятия позволят развить методические основы перехода к модели «Университет 3.0».
Alternative abstract: In the context of the transition of universities to the “University 3.0” model, an important role is assigned to the activation of students’ innovative and entrepreneurial activities. BSUIR is actively working on the transition to such a model: the article presents a number of recently implemented measures. To identify opportunities for further development of the «University 3.0» model, a survey research of students and undergraduates was conducted. The presence of a highly innovative and entrepreneurial potential of students was substantiated, the factors that hinder and promote the innovative and entrepreneurial activities of students were identified, the recommendations for enhancing the innovative and entrepreneurial activities of students were formulated. All the activities mentioned above will enable to develop some methodological foundations for the transition to the “University 3.0” model.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/53476
Appears in Collections:Публикации в изданиях Республики Беларусь

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marahina_Issledovanie.pdf248.85 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.