Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59291
Title: Проблемно-ориентированное обучение математическому анализу в философской рефлексии синтеза когнитивных практик
Other Titles: Problembased training mathematical analysis in philosophical cognitive practice synthesis reflections
Authors: Михайлова, Н. В.
Keywords: публикации ученых;проблемно-ориентированное обучение;философия;математический анализ
Issue Date: 2025
Publisher: Издательство АЭО
Citation: Михайлова, Н. В. Проблемно-ориентированное обучение математическому анализу в философской рефлексии синтеза когнитивных практик = Problembased training mathematical analysis in philosophical cognitive practice synthesis reflections / Н. В. Михайлова // Инновации в образовании. – 2025 – № 2. – С. 17–26.
Abstract: В статье рассматривается проблемно-ориентированное обучение математическому анализу, в котором практически предполагается инновационно новая методологически развернутая постановка проблемного подхода в философии математического образования. Предложенное направление исследования представляет критический этап нового подхода в философии образования, поскольку в математическом анализе речь, прежде всего, идет о решении задач, а хорошо сформулированная проблемная задача даже предопределяет результат.
Alternative abstract: Тhe article examines problem-oriented learning in mathematical analysis. It practically presupposes an innovative methodologically detailed formulation of a problematic approach as a determining circumstance of the mathematical education philosophy. the proposed direction of research represents a critical stage of a new approach in the education philosophy, since in mathematical analysis we are talking primarily about solving problems, and a well-formulated problem even predetermines the result.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/59291
Appears in Collections:Публикации в зарубежных изданиях

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mihajlova_Problemno.pdf859.01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.