Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/62394
Title: Возможности использования информационно-коммуникационного обеспечения адаптивного образования для лиц с особыми образовательными потребностями
Other Titles: Possibilities of using information and communication support of adaptive education for persons with special educational needs
Authors: Климов, С. М.
Keywords: материалы конференций;инклюзивное образование;информационно-коммуникативные технологии
Issue Date: 2025
Publisher: БГУИР
Citation: Климов, С. М. Возможности использования информационно-коммуникационного обеспечения адаптивного образования для лиц с особыми образовательными потребностями = Possibilities of using information and communication support of adaptive education for persons with special educational needs / С. М. Климов / Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями : сборник статей VI Международной научно-практической конференции, Минск, 12 декабря 2025 / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: А. И. Ящук [и др.]. – Минск, 2025. – С. 130–132.
Abstract: В докладе рассматриваются возможности организации образовательного процесса для лиц с особыми образовательными потребностями с помощью информационно-коммуникационных технологий. За основу предлагается использование принципов теорий двойного кодирования и мультимедийного обучения с помощью разработанного автором ранее алгоритма адаптации форм представления образовательного контента для указанной категории студентов.
Alternative abstract: The report examines the possibilities of organizing the educational process for persons with special educational needs using information and communication technologies. As a basis, it is proposed to use the principles ofdual coding theory using the algorithm previously developed by the author for adapting the forms ofpresenting educational content forthe specified category ofstudents. Key words: special educational needs, inclusive education, information and communication technologies, educational content adaptation algorithm, dual coding theory.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/62394
Appears in Collections:Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klimov_Vozmozhnosti.pdf402.05 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.