Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/62545
Title: Power point как инструмент инклюзивного обучения: развити коммуникативных, когнитивных и творческих навыков учащихся с расстройствами аутистического спектра
Other Titles: Power point as a tool for inclusive learning: developing communication, cognitive, and creative skills in students with autism spectrum disorders
Authors: Корнилова, А. С.
Сидоренко, О. В.
Keywords: материалы конференции;инклюзивное образование;цифровые технологии
Issue Date: 2025
Publisher: БГУИР
Citation: Kорнилова, А. С. Power point как инструмент инклюзивного обучения: развити коммуникативных, когнитивных и творческих навыков учащихся с расстройствами аутистического спектра = Power point as a tool for inclusive learning: developing communication, cognitive, and creative skills in students with autism spectrum disorders / А. С. Kорнилова, О. В. Сидоренко // Непрерывное профессиональное образование лиц с особыми потребностями : сборник статей VI Международной научно-практической конференции, Минск, 12 декабря 2025 года / Белорусский государственный университет информатики и радиоэлектроники ; редкол.: А. И. Ящук [и др.]. – Минск, 2025. – С. 142–144.
Abstract: В статье представлен опыт по апробации коррекционно-развивающей образовательной среды, ориентированной на интеграцию учащихся с расстройствами аутистического спектра в сферу информационный технологий. Особое внимание уделено использованию приложения Microsoft Power Point как многофункционального инструмента, способствующего развитию коммуникации, сенсорной регуляции, связной речи, социализации.
Alternative abstract: The article presents the experience of testing a correctional and developmental educational environment focused on integrating students with autism spectrum disorders into the field of information technology. Special attention is paid to the use ofthe Microsoft Power Point application as a multifunctional tool that promotes the development of communication, sensory regulation, coherent speech, and socialization.
URI: https://libeldoc.bsuir.by/handle/123456789/62545
Appears in Collections:Непрерывное профессиональное образование лиц с ограниченными возможностями (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kornilova_Pawer.pdf409.76 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.